Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.12.2018 22:03 - рождество-Иолово
Автор: yolo39 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 523 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
25 декември-рождество Христово,родил се е спасителя на света,дал вяра на човечеството,вяра със своите правила и закони.
Всеки човек има своето Пождество, деня в които е роден от маика си.За мене всички жени-маики са бсветици.
И така. аз също съм роден на 25 число от месеца-само .че септември и то 1939 год.
Бил съм очакван наследник в дома на чорбаджи Иоло и Мика Христови.двамата от бедни сираци, вс много труд,натрупват имоти-ниви,градини,лозя и и построяв2ат голям д0ом с кръчма в центъра на с Лик врачанско. Раждат им се 7 дееца-4 дъщери и трима сина.Дъщерите-хубави, работливи, се заядомяват,а пред дядо Иоло стои въпроса на кои син да остави  кръчмата. Наследникът трябвало да бъде, находчив, умен, конкуренцията в селото била жестока-имало още 3 кръчми.Спрял се на Георги, средният син-работлив,умен, грамотен, познава добре кръчманлъка, касапин,земеделец. Имало условие обаяе;наследникът цъщо трябва да има наследник-син.На баща ми Георги се наложило да побърза. С маика ми Дана имали вече дъщеря;второто, трябвало да бъде момче.И така на 25 септември 1939 год ,неделя се очаква да се появя аз-внукът Иоло. Кръчмата е пълна с роднини. приятели, гости, Чорбаджи Иоло е о9бявил,ако е момче ще отвори 100 литрово буре-вино самоток. тук е и цигуларя.В горната соба маика Дана се подготвя да ражда-акуширана от две баби-ужким опитни . Дана -здрава селянка-ме ражда без да охне. Момче-крещят бабите.А Аз с рев на младо лъвче  известявам за появата си. Кръчмата гръмва от викове-честито ,ура.
След 5 минути обаче аз спирам своя рев. Маика Дана изпищява. Баща ми Георги притичва , от това което вижда. Сламеника на които лежим ние с мама е пропит оит кръв, кръв капе и по пода. Кожичката ми набръчкана и посиняла. Разбутва бабите и вижда, че пъпа не ми е3а вързан. Връзва го бързо и успокоява маикая ми и кръчмата, че съм жив. Ракията,  която дядо Ио0ло дал на бабите за дезинфекция-те я изпили и пияни не можли да ми вържат пъпа.Кърмата на маика ми секнала от стреса. Баща ми ме подоил на бялята коза. Важно било да се възбуди първия рефлекс на гълтане.
На другия ден маика Дана възвърнала кърмата си и аз забозавам с двоина доза маичино мляко. На 40 ти ден, на кръщенката в цръквасъм бим наи едривт от тримата връстници. На бабите ик се разминало на косъм.Дядо е тръгвал с пушката-едвам са го удържали.
Така е. Във всяко раждане и8ма риск, и за детето и за маиката.
Дд ни е честито  Рожденство Христово Християнския свят празнува-2018 години от рожденито на Исус ХристосА моята скромна личност днес посреща своятчЕСТИТО НА ВСИЧКИ!!!!а 79 -та Коледа.



Гласувай:
1



Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: yolo39
Категория: Лични дневници
Прочетен: 604974
Постинги: 869
Коментари: 82
Гласове: 242
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930