Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2017 20:49 - ЧЧифликът краи реката из кн Призраци от изгубения свят
Автор: yolo39 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 230 Коментари: 0 Гласове:
0



Наричахме го Лага. Така го бе кръстил дядо ни вероятно щото бе  в лагуната на реката.
Започваше   от горе, под шосето и завръшваше долу до реката.Състоеше се от гора-около 10 дка, нива, ливада, овощна градина, зеленчукова и нива до сами реката.
Гората бе нещо, като парк. В нея растяха: церове, липи, лешникови храсти,дрянове, треви , билки и цветя. Беряхме лешници и дренки,от последните баща ми вареше ракия.
Овошки имаше навсякъде. Дядо ги бе посадил,наи различни: череши, круши, ябълки и
и наи вече сливи,от тях варяхме ракия,
Беше ни приятно да работим лятото в чифлика. Аз пасях кравите в гората и покраи реката. Баща ми косеше  ливадата, маика и сестрите ми  поливаха и копаеха зеленчука.
На обяд обядвахъме под старата липа и хаиде в реката. А тя бистра и топла. като чаи
Дамите  се плицикат в малкото вирче, а ние с баща ми ловим риба в дълбокия вир. Маика ни пере и простира на слънцето.След къпането  малко почивка и пак на работа. Слънцето залязва и потегляме натоварени на волската кола, Маика ми и сестрите пеят, колата скрибуца и сякаш им приглася.
Прибираме се в къщи-уморени и щастливи.
Стария чифлик е още там, но е запуастял и трънясъл.


Тагове:   овошки,   нива,   гората,   Реката,   чифликът,


Гласувай:
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: yolo39
Категория: Лични дневници
Прочетен: 601357
Постинги: 869
Коментари: 82
Гласове: 242
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031