Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.07.2016 23:39 - Бабините ми приказки
Автор: yolo39 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 515 Коментари: 0 Гласове:
0



Неграмотна,от дете сираче,дадено храниниче на бездетно семеиство. Така започнал живота на моята мила баба.Това,че непознавала буквите не и попречило да бъде природно интелигентна,възпитана и вярваща в Бога. Омъжила се също за сираче, но начетен мъж. Двамата с голям хъс се втурнали да строят дом, да родят и отгледат 7 деца-4 дъщери и трима сина. и 11 внуци.
Аз , един от внуците,бях  кажи-речи отгледан от Баба си Мика. Маика ми бе все  на работа на полето.
Трудно заспивах и тормозех баба си Мика да ми разказва приказки.
Репертоара не и беше голям, често ги повтаряше но  аз харесвах гласа и, приспиваше ме.Все още си спомням някои от приказките на баба Мика:
За Исус Христос и евреите:
" Исус Христос , син Божи ,наш спасител,но лошите евреи(не ги знаех кои са и що са тези евреи, но изпитвах страх и омраза към тях),Го разпънали на един кръст и измъчвали до кръв. Исус много тръпял, не плачел, но накрая се ядосал и проклел лошите евреи:"
Да се скитате без дом и без родина, мир да нямате"
След това Исус въскръснал. Аз" Как бабо"/
Ами баща му Господ слязал от небето и го отнесъл със себе си.Там живеят и сега и се грижат за нас-христяните.Въпроса  е разрешен-следва сън.

Друг раздел приказки бяха за турското робство, за лошите турчи и нашите юначни хаидути.Пееше ми песни. Помня една: " драгана двори метеше,
во усое свирят кавале.
Драгана метлата захвърли
и към гората затича.
затича отиде
при Страхил воивода
.................................
После заключаваше. И турчите са лоши. Много кръв са пролели, много христяни са избили и поробиле и затова нашия Господ ще ги накаже.
Такива ми ти бабини приказки.


Тагове:   евреи,   приказки,   деца,   внуци,   бабини,   турчи,


Гласувай:
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: yolo39
Категория: Лични дневници
Прочетен: 603335
Постинги: 869
Коментари: 82
Гласове: 242
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930